Łańcuch i pasek przenoszący napęd z wału karbowego na wałki rozrządu to element jaka podlega wzmożonej eksploatacji. Odpowiada on za ruch obrotowy koła pasowego na wał rozrządu. Należy go wymieniać co około od osiemdziesiąt do sto pięćdziesiąt tysięcy kilometrów. Zależy to od aspektów technicznych samochodu. Dokładne dane można odszukać w Instrukcji samochodu. Zużyty pasek może pęknąć i zniszczyć silnik. Z tego powodu nigdy nie zaniedbuj serwisu z wymianą paska i łańcucha rozrządu. W naszym warsztacie HARASIMOWICZ w Malbork Nowa Wieś przeprowadzamy usługę zgodnie z specyfikacją techniczną auta. Razem z paskiem rozrządu wymieniamy też pozostałe podzespoły układu. Zaliczają się do nich: rolki, napinacze, pompa wody i uszczelniacze wałka. Podobnie jak pasek pracuje łańcuch rozrządu, a jego wytrzymałość zależy od przebytych kilometrów i podlega on tak jak pasek wymianie. Wymiana łańcucha rozrządu niezbędna jest wówczas, gdy gdy elementy łańcucha zetrą się. Rozpoznasz to po zmienieniu się dźwięku dźwięku. Wymiana paska rozrządu jest niestety przez użytkowników samochodu zwykle zbagatelizowana. Tymczasem, zerwany pasek lub łańcuch zawsze kończy się zniszczeniem silnika. Nie zwlekaj z wymianą paska, łańcucha rozrządu i umówi się na termin.